Vols menjar a Terrablava? Truca'ns! 934 126 372
ca es en

Reaccions fisiològiques als aliments: raons per les que el plàtan et dóna energia o la pastanaga millora la teva pell

Sabies que hi ha diferents reaccions fisiològiques als aliments? Algunes són positives com ara augmentar l’energia o millorar l’aspecte de la pell i altres no tant (com plorar o tenir gasos)

 

A continuació t’expliquem quines són les conseqüències pel teu organisme.

1. Els plàtans t’ajuden a entrenar

Si t’agrada fer exercici no dubtis en consumir un plàtan abans de la rutina. Això es deu al fet que aporta una bona quantitat de magnesi que augmenta el rendiment muscular i millora el metabolisme energètic. Com si no fos suficient ens permet refer-nos més ràpid de l’entrenament i combat el cansament. Per aquest motiu molts esportistes d’elit (per exemple el tenista Rafa Nadal) mengen plàtan entremig d’un partit.

2. La pastanaga millora la teva pell

Fins fa un temps es deia que tenia beneficis per a la vista. Però pel que sembla les pastanagues van voler anar més enllà i s’ha descobert que els seus beta carotens aporten grans beneficis a la salut. Per aquest motiu, no és estrany tenir cremes o tractaments estètics que la continguin. Entre els principals efectes podem destacar que ajuda a la cicatrització de les ferides.

3. El kiwi et salva del restrenyiment

Aquells que prefereixen un menjar sa que inclogui moltes fruites i verdures saben a què ens referim. Una de les reaccions fisiològiques als aliments més comuns és augmentar o reduir les vegades que anem al bany. En el cas del kiwi, que té molta fibra i aigua, és un excel·lent remei casolà per millorar el trànsit intestinal. Si el mengem en dejú l’efecte és superior. A més té la capacitat de disminuir la sensació de pesadesa a l’estómac.

4. La xocolata és el millor antidepressiu

Qui pogués passar-se la vida menjant xocolata? De segur que no ens avorriríem mai. A més aquestes postres deliciós ens millora l’humor i ens dóna felicitat, potser per això no ens importen les seves calories o si ens provoca grans a la cara. El cacau té diverses substàncies com la teobromina que ens dóna plaer psicològic en activar el sistema nerviós. Et recomanem consumir el que tingui més percentatge de cacau i menys de llet o sucre.

5. La camamilla alleuja el mal de panxa

Aquesta bonica planta amb les seves característiques flors diminutes i un gust agradables al preparar-les en infusió té moltes propietats sobretot antiespasmòdiques i antiinflamatòries. Al seu torn els olis essencials de la camamilla (entre ells la luteolina i l’apigenina) són els responsables de reduir els gasos del sistema digestiu, les nàusees, l’acidesa, els còlics i la inflamació. Ja saps: si ets d’anar a restaurants de cuina mediterrània i el bufet lliure “t’obliga” a menjar molt, pren un te de camamilla com a postres.

6. L’aigua tèbia amb llimona neta et neteja el fetge

Sempre que la bevem amb reserves i en dejú aquesta barreja té la capacitat de millorar l’acció de la vesícula biliar i la funció hepàtica. Es recomana en persones amb problemes renals, gastrointestinals i hepàtics. A més aporta vitamina C que evita que ens posem malalts durant l’hivern i potassi que controla la pressió arterial.

Reacciones fisiológicas a los alimentos

7. Ups … compte amb l’all que produeix gasos

Un dels elements que no falten a les nostres receptes pel seu sabor i aroma característics també pot- provocar problemes a nivell intestinal sobretot flatulència (principalment si consumim l’all cru). Aquesta hortalissa té hidrats de carboni no digeribles a l’estómac. Els únics que poden fer-los front són els bacteris presents en l’intestí. Quan les estan degradant alliberen gasos com el metà que ens produeix malestar i provoca olor desagradable.

8. Els espàrrecs augmenten l’olor de l’orina

Aquests aliments de temporada que incloem en diversos plats tenen dos components que es converteixen en sulfurats després del procés de digestió. Quan això succeeix alteren la composició de l’orina i és per això que té una olor molt forta. Però atenció que això no és una cosa dolenta ni tampoc li passa a tothom. Només a la quarta part dels comensals.

9. La ceba et fa plorar

Sense dubte una de les reaccions fisiològiques als aliments més conegudes però que no se sap bé el perquè. No es tracta de que ens faci recordar un mal d’amors o un record trist mentre l’estem tallant sinó pel contingut de compostos ensofrats que conté. Quan aquests entren en contacte amb les mucoses dels ulls produeixen irritació. Per evitar el plor, els ulls i el nas vermell i la congestió et recomanem que escullis les cebes més petites i les espècies més dolces.

 

Què t’han semblat aquestes reaccions fisiològiques als aliments? Quins de totes elles coneixies? Si t’agraden les curiositats sobre els aliments com aquestes us recomanem un article en el qual descobriràs les 5 mentides més comunes sobre la dieta vegetariana.